1957 |
Майбутні засновники «Nike» зустрічаються в Орегонському університеті в Юджині — біговій цитаделі Америки. Білл Бауермен, уже один з кращих американських тренерів з легкої атлетики, і Філ Найт, бігун на середні дистанції, який тренується у складі команди Бауермена, налагоджують співпрацю. |
1962 |
у своїй науковій роботі в Стенфорді Філ Найт запевняє, що недорогі, високотехнологічні експортні товари з Японії можуть усунути німецьке домінування на американському ринку спортивного взуття. Після отримання диплому з адміністративного менеджменту Найт вирушає у світове турне. Зробивши зупинку в Японії, він зв’язується з компанією «Onitsuka Tiger» — виробником якісного спортивного взуття, і переконує її керівництво в тому, що у їхнього товару є величезні маркетингові можливості в США. Коли його запитують, яку компанію він представляє, Найт вигадує ім’я своєї компанії, давши народження «Blue Ribbon Sports» — попереднику «Nike». |
1963 |
Найт отримує першу партію взуття „Tiger” у кількості 200 пар. |
1964 |
Найт і Бауермен об’єднуються для налагодження бізнесу, вклавши в партнерство по $500. Найт працює в бухгалтерській фірмі, а у вільний час займається розповсюдженням взуття з підвалу батька і кузова свого автомобіля під час місцевих і регіональних змагань з легкої атлетики. |
1965 |
Джеф Джонсон, колишній суперник Філа Найта з бігової доріжки в Стенфорді, погоджується працювати за комісійні в якості першого працівника „BRS” з повною зайнятістю. |
1966 |
Джеф Джонсон відкриває перший пункт роздрібної торгівлі „BRS” в Санта Моніці, штату Каліфорнія. |
1967 |
Найт і Бауермен засновують „BRS Inc.”, орегонську корпорацію-спадкоємицю своєї партнерської фірми "Blue Ribbon Sports". „BRS, Inc.” стає ексклюзивним дистриб’ютором і продавцем взуття для бігу компанії „Onitsuka Tiger”, яке імпортувалося з Японії. З’являється взуття, створене на основі пінної подушечки у вигляді танкетки на п’ятці, яку запропонував Білл Бауермен. |
1969 |
Філ Найт звільняється з посади помічника професора з адміністративного менеджменту в Портлендському державному університеті і повністю присвячує себе компанії. |
1970 |
Бауермен починає експериментувати з гумовими шипами, заливаючи рідку гумову масу в електровафельницю своєї дружини і створюючи підошву, яка назавжди змінює дизайн бігового взуття. | |
1971 |
за гонорар у розмірі $35 студентка графічного дизайну Керолін Девідсон, з якою Філ Найт познайомився в Портлендському державному університеті, створює торговий знак „Swoosh”. Джефу Джонсону, першому службовцю компанії, сниться Ніка — грецька богиня перемоги — і він пропонує засновникам дати компанії нову назву “NIKE” в її честь. |
|
1972 |
дистриб’юторська суперечка призводить до судового процесу й остаточного розриву ділових відносин між “BRS” і „Onitsuka Tiger”. На ринку спортивного взуття та одягу з’являється нова компанія – „NIKE”. |
|
1973 |
американський рекордсмен Стів Префонтейн стає першим легкоатлетом, який виступає у фірмовому взутті «Nike». Він навертає багатьох своїх "конкурентів" до молодого бренду. | |
1974 |
Представлені кросівки „WAFFLE TRAINERS”, характерною ознакою яких була відома підошва Тренера Бауермена. Незабаром вони стають найпопулярнішими тренувальними кросівками країни. | |
1977 |
«Nike» відкриває перший в США легкоатлетичний тренувальний клуб для елітних атлетів під назвою „Athletics West”. | |
1978 |
Великий тенісист Джон МакЕнро укладає контракт з компанією. «Nike» легко впізнається у яскравому характері та високодуховній особистості МакЕнро. |
|
1979 |
Френк Руді — колишній службовець NASA — приходить в «Nike» з ідеєю. Разом вони створюють перші повітряні подушки: стійкі камери, заповнені стиснутим газом, які під тиском стискаються, а тоді в протилежному напрямку розтискаються. В результаті з’являється система амортизації «Nike Air» — амортизаційне нововведення компанії. |
1979 |
«Nike» представляє „AIR TAILWIND” — перші бігові кросівки з «Nike Air» — передовою, технологічною системою амортизації з повітряною подушкою. |
1980 |
Першим атлетом, який виграв Олімпійську медаль у взутті «Nike», стає британський бігун Стів Оветт. Так як американське бойкотування Олімпійських ігор 1980 року в Москві не дозволило кращим американським бігунам насолодитися славою, в Оветта з’явилася "золота" можливість. Змагаючись на 800 м, Оветт виграв золоту медаль з результатом 1:45.4. Вперше взуття «Nike» прикрасило найвищий подіум поряд з Олімпійським вогнем. | |
1984 |
58 атлетів з усього світу, які підтримали «Nike», привезли додому 65 медалей з Олімпійських ігор, проведених в Лос-Анжелесі. | |
1985 |
Баскетбольний новачок Майкл Джордан з „Чикаго Буллз” підписує контракт з «Nike» на рекламу лінії взуття „AIR JORDAN” та спеціалізованого одягу. | |
1987 |
В рекламній компанії під назвою "Революція" представляють кросівки „AIR MAX”. | |
1988 |
рекламна компанія „Just Do It”. |
|
1990 |
в Портленді, штат Орегон, відкривається перший «Nike Town». Це 100 % - спортивний роздрібний магазин площею 2.145,5 кв. м. |
1991 |
Майкл Джордан приводить „Чикаго Буллз” до першого чемпіонства в НБА. |
1995 |
«Nike» виходить на хокейну арену придбавши компанію „Canstar Sports Inc.”, куди входить і відома фірма „Bauer”, та представляє свої перші ковзани під назвою „Air Eccel Elite”. |
1996 |
Легкоатлети Карл Люіс, Гейл Деверс і Майкл Джонсон в золотих шиповках «Nike» виграють золото на Олімпійських іграх в Атланті. | |
1997 |
Тайгер Вудс виграє свій перший турнір „Masters” безпрецедентними 12 ударами, ставши наймолодшим чемпіоном турніру, й офіційно розпочинає своє «панування» у гольфі. |
|
1999 |
Ленс Армстронг, чиїм спонсором був «Nike», вперше виграє „Tour de France”. 25 липня 1999 року всі паризькі газети писали про атлета, який поборов рак і це було одне з найбільш вражаючих повернень в історії спорту. У грудні помирає один з засновників «Nike» — Білл Бауермен. |
|
2001 |
відома компанія „Converse Inc.” приєднується до портфоліо «Nike». | |
2005 |
Компанія «Nike» випускає нову технологію «Nike Pro». «Nike Pro» – це лінія спеціального одягу для спортсменів. Її носять під формою представники, як командних, так і індивідуальних видів спорту. Для реклами фірмового сайту «Nikeid.com», відвідувачі якого можуть створювати дизайн кросівок з урахуванням власних смаків, компанія «Nike» встановила на площі Таймс-сквер в Нью-Йорку, перший «дійсно інтерактивний білборд». Перехожі отримали змогу створити свій варіант моделі «Nike Free 5.0», буквально «не сходячи з місця», за допомогою мобільного телефону. |
|
2006 |
Було випущено тридцятидоларовий «Nike + iPod Sport Kit» для „iPod nano”, який одразу ж завоював величезний успіх. Менше ніж за 90 днів було продано понад 450 000 екземплярів. | |
2007 |
«Nike» представляє кросівки „Air Max 360”. Унікальна система амортизації – це 360 градусів повітряної подушки, яка є найбільшою повітряною камерою «Nike Air». „Air Max 360” – це підошва без піни, що значно зменшує вагу і підвищує міцність кросівок. «Nike», заявляє про придбання британського виробника спортивного одягу „Umbro Plc”. |
|
2008 |
«Nike» і бренд Jordan представили 23-ю модель кросівок „Air Jordan XX3”. На думку Майкла Джордана і дизайнера взуття Тінкера Хетфилда, «модель Air Jordan XX3 повинна стати кращою парою кросівок для гри в баскетбол за всю його історію». Nike» і американський баскетболіст Кобі Брайант представили кросівки для баскетболістів, які бренд назвав «найлегшими і найсильнішими» за всю історію компанії – «Nike Hyperdunk». |
|
2009 |
«Nike» представила кросівки „Air Max LeBron VII”, які створювалися в співпраці з відомим баскетболістом Джеймсом ЛеБроном. Дизайн для них був запропонований Джейсоном Петрі, метою якого було створити «міцні та зручні кросівки, які відображають стиль ЛеБрона», а головною відмінністю цієї моделі стали особливості застосування фірмових технологій «Nike» - „Air Max” і „Flywire”. |
2010 |
«Nike» випустив рекламний ролик „Write the Future” («Створи майбутнє») – 3-хвилинне відео про футбол. По суті, це розповідь про те, як один епізод може змінити не тільки долю матчу, але й долю футболіста – підняти його на спортивні вершини або поставити хрест на його кар’єрі. В зйомках ролика прийняли участь відомі футболісти: Кріштіану Роналду, Дідьє Дрогба, Уейн Руні, Фабіо Каннаваро, Франк Рібері та багато інших. |
2011 |
В Німеччині, Австрії та Швейцарії пройшла кампанія по презентації нової куртки для занять бігом Vapor Flash - технологія відображення світла дозволяла їй буквально світитися в темряві. 50 легкоатлетів, одягнених в ці куртки, пересувалися вночі по Відні і постійно передавали своє місцезнаходження на сайт. Всім бажаючим пропонувалося сфотографуватись з одним із них разом з номером на куртці і отримати нагороду в € 10 тисяч. Не варто й говорити, що акція викликала справжній фурор. |
2012 |
З'являється ще один загальний продукт Nike і Apple - Fuelband, спортивний браслет, який можна синхронізувати з будь-яким «яблучним» гаджетом. Його представили як пристрій, який відстежують спалювання кожної калорії, після чого відправляє дані на обраний гаджет. |
2013 |
Були представлені нові технології в сфері бігу, побудовані на основі вдосконалення природних можливостей людини. У продажу з'явилися дві моделі кросівок - Nike Free Flyknit і Nike Free Hyperfeel. Інновації торкнулися і одягу. Нова розробка Aeroloft представляла з себе жилет, що підтримує оптимальну температуру тіла під час пробіжки. |
2014 |
Nike не обійшов увагою два важливих спортивних події 2014 року - Олімпіаду в Сочі і футбольний Чемпіонат світу в Бразилії. Крім підготовки форми для деяких збірних цих турнірів, бренд представив кілька відео, присвячених цим подіям. В одному з роликів, присвячених Чемпіонату світу, хлопчаки з футбольного майданчика перетворюються в світових зірок - таких як Кріштіану Роналду, Руні і Неймар. Другий вдає із себе п'ятихвилинний мультфільм, в якому глядачеві пропонують подивитися, яким був би світ футболу без цілого ряду зірок. |
2015 |
Nike продовжила просування своєї продукції за допомогою вірусних відео. Особливої згадки заслуговує рекламна кампанія SoFast. У ролику зібрано кілька відомих спортсменів і знаменитостей, серед яких Девід Блейн, який намагається поставити новий рекорд в бігу. Дана акція була приурочена до Всесвітнього дня бігу - 30 серпня. Разом з цим ролик природно просував новий продукт бренду - кросівки Nike Zoom Elite 8. |
2016 |
«Челсі» і Nike уклали другу за величиною угоду в англійському футболі. |
2017 |
1 березня 2017 року найбільш дорогий парою кросівок на сайті були Jordan 4 Retro Eminem Carhartt із середньою ціною $ 16 285. |
2018 |
3 вересня найвідоміший бренд спортивного одягу Nike запустив рекламну кампанію, присвячену 30-річчю їх легендарного слогана "Just Do It" (просто зроби це). Бренд вибрав обличчям кампанії американського футболіста і активіста Коліна Каперніка. Це надзвичайно обурило не тільки патріотично налаштоване населення країни, а й самого президента Дональда Трампа. |
Інші бренди
Отримай знижку 10% на першу покупку*
Завантаж додаток і отримай
- Персональні знижки та акції
- Зручну навігацію по каталогу
- Швидкий доступ до кабінету