Nike Історія - MEGASPORT
Головна/Бренди/Nike/

Історія Nike

Nike
Історія

1957

Майбутні засновники «Nike» зустрічаються в Орегонському університеті в Юджині — біговій цитаделі Америки. Білл Бауермен, уже один з кращих американських тренерів з легкої атлетики, і Філ Найт, бігун на середні дистанції, який тренується у складі команди Бауермена, налагоджують співпрацю.

1962


у своїй науковій роботі в Стенфорді Філ Найт запевняє, що недорогі, високотехнологічні експортні товари з Японії можуть усунути німецьке домінування на американському ринку спортивного взуття. Після отримання диплому з адміністративного менеджменту Найт вирушає у світове турне. Зробивши зупинку в Японії, він зв’язується з компанією «Onitsuka Tiger» — виробником якісного спортивного взуття, і переконує її керівництво в тому, що у їхнього товару є величезні маркетингові можливості в США. Коли його запитують, яку компанію він представляє, Найт вигадує ім’я своєї компанії, давши народження «Blue Ribbon Sports» — попереднику «Nike».

1963

Найт отримує першу партію взуття „Tiger” у кількості 200 пар.

1964

Найт і Бауермен об’єднуються для налагодження бізнесу, вклавши в партнерство по $500. Найт працює в бухгалтерській фірмі, а у вільний час займається розповсюдженням взуття з підвалу батька і кузова свого автомобіля під час місцевих і регіональних змагань з легкої атлетики.

1965

Джеф Джонсон, колишній суперник Філа Найта з бігової доріжки в Стенфорді, погоджується працювати за комісійні в якості першого працівника „BRS” з повною зайнятістю.

1966

Джеф Джонсон відкриває перший пункт роздрібної торгівлі „BRS” в Санта Моніці, штату Каліфорнія.

1967

Найт і Бауермен засновують „BRS Inc.”, орегонську корпорацію-спадкоємицю своєї партнерської фірми "Blue Ribbon Sports". „BRS, Inc.” стає ексклюзивним дистриб’ютором і продавцем взуття для бігу компанії „Onitsuka Tiger”, яке імпортувалося з Японії.

З’являється взуття, створене на основі пінної подушечки у вигляді танкетки на п’ятці, яку запропонував Білл Бауермен.

1969

Філ Найт звільняється з посади помічника професора з адміністративного менеджменту в Портлендському державному університеті і повністю присвячує себе компанії.

1970

Бауермен починає експериментувати з гумовими шипами, заливаючи рідку гумову масу в електровафельницю своєї дружини і створюючи підошву, яка назавжди змінює дизайн бігового взуття.

1971

за гонорар у розмірі $35 студентка графічного дизайну Керолін Девідсон, з якою Філ Найт познайомився в Портлендському державному університеті, створює торговий знак „Swoosh”. 
Джефу Джонсону, першому службовцю компанії, сниться Ніка — грецька богиня перемоги — і він  пропонує засновникам дати компанії нову назву “NIKE” в її честь.

1972

дистриб’юторська суперечка призводить до судового процесу й остаточного розриву ділових відносин між “BRS” і „Onitsuka Tiger”.

На ринку спортивного взуття та одягу з’являється нова компанія – „NIKE”.

1973

американський рекордсмен Стів Префонтейн стає першим легкоатлетом, який виступає у фірмовому взутті «Nike». Він навертає багатьох своїх "конкурентів" до молодого бренду.

1974

Представлені кросівки „WAFFLE TRAINERS”, характерною ознакою яких була відома підошва Тренера Бауермена. Незабаром вони стають найпопулярнішими тренувальними кросівками країни.

1977

«Nike» відкриває перший в США легкоатлетичний тренувальний клуб для елітних атлетів під назвою „Athletics West”.

1978


Великий тенісист Джон МакЕнро укладає контракт з компанією. «Nike» легко впізнається у яскравому характері та високодуховній особистості МакЕнро.

1979


Френк Руді — колишній службовець NASA — приходить в «Nike» з ідеєю. Разом вони створюють перші повітряні подушки: стійкі камери, заповнені стиснутим газом, які під тиском стискаються, а тоді в протилежному напрямку розтискаються. В результаті з’являється система амортизації «Nike Air» — амортизаційне нововведення компанії.

1979


 «Nike» представляє „AIR TAILWIND” — перші бігові кросівки з «Nike Air» — передовою, технологічною системою амортизації з повітряною подушкою.

1980

першим атлетом, який виграв Олімпійську медаль у взутті «Nike», стає британський бігун Стів Оветт. Так як американське бойкотування Олімпійських ігор 1980 року в Москві не дозволило кращим американським бігунам насолодитися славою, в Оветта з’явилася "золота" можливість. Змагаючись на 800 м, Оветт виграв золоту медаль з результатом 1:45.4. Вперше взуття «Nike» прикрасило найвищий подіум поряд з Олімпійським вогнем. 

1984

58 атлетів з усього світу, які підтримали «Nike», привезли додому 65 медалей з Олімпійських ігор, проведених в Лос-Анжелесі.

1985

Баскетбольний новачок Майкл Джордан з „Чикаго Буллз” підписує контракт з «Nike» на рекламу лінії взуття „AIR JORDAN” та спеціалізованого одягу.

1987

В рекламній компанії під назвою "Революція" представляють кросівки „AIR MAX”.

1988


рекламна компанія „Just Do It”. 

1990

 в Портленді, штат Орегон, відкривається перший «Nike Town». Це 100 % - спортивний роздрібний магазин площею 2.145,5 кв. м.

1991

Майкл Джордан приводить „Чикаго Буллз” до першого чемпіонства в НБА.

1995

«Nike» виходить на хокейну арену придбавши компанію „Canstar Sports Inc.”, куди входить і відома фірма „Bauer”, та представляє свої перші ковзани під назвою „Air Eccel Elite”.

1996

Легкоатлети Карл Люіс, Гейл Деверс і Майкл Джонсон в золотих шиповках «Nike» виграють золото на Олімпійських іграх в Атланті.

1997


 Тайгер Вудс виграє свій перший турнір „Masters” безпрецедентними 12 ударами, ставши наймолодшим чемпіоном турніру, й офіційно розпочинає своє «панування» у гольфі.

1999

Ленс Армстронг, чиїм спонсором був «Nike», вперше виграє „Tour de France”. 25 липня 1999 року всі паризькі газети писали про атлета, який поборов рак і це було одне з найбільш вражаючих повернень в історії спорту.

У грудні помирає один з засновників «Nike» — Білл Бауермен.
Бігуни на ковзанах в костюмах «Nike Swift Skin» здійснюють 8 світових рекордів і завойовують золоті медалі на Олімпійських іграх в Солт Лейк Сіті.

2001

відома компанія „Converse Inc.” приєднується до портфоліо «Nike». 

2005

Компанія «Nike» випускає нову технологію «Nike Pro». «Nike Pro» – це лінія спеціального одягу для спортсменів. Її носять під формою представники, як командних, так і індивідуальних видів спорту.
Для реклами фірмового сайту «Nikeid.com», відвідувачі якого можуть створювати дизайн кросівок з урахуванням власних смаків, компанія «Nike» встановила на площі Таймс-сквер в Нью-Йорку, перший «дійсно інтерактивний білборд». Перехожі отримали змогу створити свій варіант моделі «Nike Free 5.0», буквально «не сходячи з місця», за допомогою мобільного телефону.

2006

Було випущено тридцятидоларовий «Nike + iPod Sport Kit» для „iPod nano”, який одразу ж завоював величезний успіх. Менше ніж за 90 днів було продано понад 450 000 екземплярів.

2007


«Nike» представляє кросівки „Air Max 360”. Унікальна система амортизації – це 360 градусів повітряної подушки, яка є найбільшою повітряною камерою «Nike Air». „Air Max 360” – це підошва без піни, що значно зменшує вагу і підвищує міцність кросівок.

«Nike», заявляє про придбання британського виробника спортивного одягу „Umbro Plc”.

2008

«Nike» і бренд Jordan представили 23-ю модель кросівок „Air Jordan XX3”. На думку Майкла Джордана і дизайнера взуття Тінкера Хетфилда, «модель Air Jordan XX3 повинна стати кращою парою кросівок для гри в баскетбол за всю його історію».
Nike» і американський баскетболіст Кобі Брайант представили кросівки для баскетболістів, які бренд назвав «найлегшими і найсильнішими» за всю історію компанії –  «Nike Hyperdunk». 

2009

«Nike» представила кросівки „Air Max LeBron VII”, які створювалися в співпраці з відомим баскетболістом Джеймсом ЛеБроном. Дизайн для них був запропонований Джейсоном Петрі, метою якого було створити «міцні та зручні кросівки, які відображають стиль ЛеБрона», а головною відмінністю цієї моделі стали особливості застосування фірмових технологій «Nike» - „Air Max” і „Flywire”.

2010

«Nike» випустив рекламний ролик „Write the Future” («Створи майбутнє») – 3-хвилинне відео про футбол. По суті, це розповідь про те, як один епізод може змінити не тільки долю матчу, але й долю футболіста – підняти його на спортивні вершини або поставити хрест на його кар’єрі. В зйомках ролика прийняли участь відомі футболісти: Кріштіану Роналду, Дідьє Дрогба, Уейн Руні, Фабіо Каннаваро, Франк Рібері та багато інших.

 

2011


В Німеччині, Австрії та Швейцарії пройшла кампанія по презентації нової куртки для занять бігом Vapor Flash - технологія відображення світла дозволяла їй буквально світитися в темряві. 50 легкоатлетів, одягнених в ці куртки, пересувалися вночі по Відні і постійно передавали своє місцезнаходження на сайт. Всім бажаючим пропонувалося сфотографуватись з одним із них разом з номером на куртці і отримати нагороду в € 10 тисяч. Не варто й говорити, що акція викликала справжній фурор.

2012

З'являється ще один загальний продукт Nike і Apple - Fuelband, спортивний браслет, який можна синхронізувати з будь-яким «яблучним» гаджетом. Його представили як пристрій, який відстежують спалювання кожної калорії, після чого відправляє дані на обраний гаджет.

2013

Були представлені нові технології в сфері бігу, побудовані на основі вдосконалення природних можливостей людини. У продажу з'явилися дві моделі кросівок - Nike Free Flyknit і Nike Free Hyperfeel. Інновації торкнулися і одягу. Нова розробка Aeroloft представляла з себе жилет, що підтримує оптимальну температуру тіла під час пробіжки.

2014

Nike не обійшов увагою два важливих спортивних події 2014 року - Олімпіаду в Сочі і футбольний Чемпіонат світу в Бразилії. Крім підготовки форми для деяких збірних цих турнірів, бренд представив кілька відео, присвячених цим подіям. В одному з роликів, присвячених Чемпіонату світу, хлопчаки з футбольного майданчика перетворюються в світових зірок - таких як Кріштіану Роналду, Руні і Неймар. Другий вдає із себе п'ятихвилинний мультфільм, в якому глядачеві пропонують подивитися, яким був би світ футболу без цілого ряду зірок.

2015


Nike продовжила просування своєї продукції за допомогою вірусних відео. Особливої згадки заслуговує рекламна кампанія SoFast. У ролику зібрано кілька відомих спортсменів і знаменитостей, серед яких Девід Блейн, який намагається поставити новий рекорд в бігу. Дана акція була приурочена до Всесвітнього дня бігу - 30 серпня. Разом з цим ролик природно просував новий продукт бренду - кросівки Nike Zoom Elite 8.

2016

«Челсі» і Nike уклали другу за величиною угоду в англійському футболі.

2017

1 березня 2017 року найбільш дорогий парою кросівок на сайті були Jordan 4 Retro Eminem Carhartt із середньою ціною $ 16 285.

2018

3 вересня найвідоміший бренд спортивного одягу Nike запустив рекламну кампанію, присвячену 30-річчю їх легендарного слогана "Just Do It" (просто зроби це). Бренд вибрав обличчям кампанії американського футболіста і активіста Коліна Каперніка. Це надзвичайно обурило не тільки патріотично налаштоване населення країни, а й самого президента Дональда Трампа.

 

Інші бренди

Підпиcуйся на MEGASPORT

Отримай знижку 10% на першу покупку*

Відправляючи заявку Ви погоджуєтесь на обробку персональних даних

*Знижку можна використати один раз на новинки, при замовлені на суму від 2500 грн

Оберіть які пропозиції вас цікавлять:

Завантаж додаток і отримай

  • Персональні знижки та акції
  • Зручну навігацію по каталогу
  • Швидкий доступ до кабінету