1. Головна
  2. Всі новини
  3. Nike Roshe Run
Новини брендів

Nike Roshe Run

27.02.2015
Nike Roshe Run

Зовнішній вигляд вкрай простий, ніяких рюшек, витребеньок і зайвих деталей. Над створенням цієї моделі працював молодий дизайнер Ділан Раш


Коли почався процес проектування кросівок Nike Roshe Run?


Процес проектування моделі Роше почався ще восени 2010 року. Мене попросили запропонувати будь-які ідеї для нових Nike Sportswear на осінь 2011 року, за допомогою яких можна було б знизити вартість майбутніх кросівок. Я був єдиним дизайнером в групі мерчендайзерів і людей, що займаються маркетингом і продажами, тому коли я представив концепцію Роше, мене особливо ніхто не підтримав. Мабуть, ідея була занадто абстрактною на той момент, але я знав, що в ній щось є, тому й вирішив працювати над її дизайном у свій вільний час.

Яка була ваша первинна мета: всього лише новий дизайн за ціною $ 70 або суто практичний інтерес?


Коли ідея тільки зародилася в мені, вона, безумовно, представляла собою лише образ, який ми можемо надати ціною 70 $, але незабаром з'явилася ще одна проблема - як в той же час зробити кросівки стильними. Так як я розробляв дизайн для бігових NSW, а не їх начинку, у мене не було достатніх знань про необхідні вимоги бігових кросівок, що давало мені свободу зробити те, що ніколи не було зроблено раніше. У мене не було ніяких обмежень, що і послужило прекрасною можливістю для створення чогось нового.

Що таке натхнення і концепція взуття?


Так як я був молодий, я практикував медитацію, саме тому концепція Дзен і простота відіграють велику роль у моєму житті. Натхнення і назва відбуваються безпосередньо від слова "Roshi", яке є титулом, присвоєним майстру Дзен. І для мене, ніщо краще не уособлює простоту, ніж майстер Дзен. З юридичних причин, нам довелося змінити “i” на “e”, але тим не менш вимова залишилося те ж. У зв'язку з цим, я проектував взуття, яке повинно було бути якомога простіше і зберігати лише тільки найнеобхідніше. Для бігових кросівок, як виявилося, багато чого не потрібно: четвертна підтримка, підтримки п'яти і трохи амортизації. Після того, як зайві елементи були видалені, почався процес надання форми та вишуканості. Я уявив собі майстра Дзен, медитує в своєму саду Дзен, і використовував форми і кольору, які з'явилися в той момент перед моїми очима. Низ підошви зазвичай представлений звичним вафельним візерунком Nike, але я хотів, щоб вони виглядали як сходинки в саду. Устілка розроблена для імітації недавно зібраного саду каменів Дзен. Оригінальний колір ігуани став проявом природного темно-зеленого моху та листя з саду Дзен. Навіть профіль підошви злегка відрізняється для створення поєднання серйозності і грайливості.

Крім цих деталей, я хотів, щоб взуття було по максимуму універсальне, наскільки це можливо, тому я і розробив кросівки так, щоб їх можна було носити як босоніж, так і в шкарпетках. Ви можете одягнутися ошатно або просто, подорожувати, ходити на прогулянку або бігати в них, відпочивати - майже все, що захочете. Я знав, що чим простіше вони будуть, тим більш функціональними їх можна буде вважати.

Скільки версій постало перед вашими очима до появи остаточного дизайну моделі?


Коли ви починаєте з чистого аркуша і вам не на що посилатися, починається довгий шлях постійних спроб і помилок. Зрештою, я нарахував понад 16 змін підошви і більше 50 змін верху. Навіть найменше зміна, здавалося, має величезне значення, тому часом все зводилося до міліметрів. Ви ніколи не зможете вгадати або прорахувати, наскільки близький перший зразок до свого остаточного варіанту.

Зіткнулися Чи ви з якої-небудь великою проблемою?


Здається, на кожному розі була проблема, але зараз тільки дві великі перешкоди приходять на розум. Першим стало включення взуття в лінію, а другий - бажання повернутися до первісного дизайну. Було багато тиску ззовні, особливо враховуючи той факт, що тоді я був досить новою людиною в Nike, але дизайн-директор Андреас Харлоу і спеціальний директор Джефф Хендерсон надали мені підтримку. Вони були твердо впевнені, що мені варто затвердити свою оригінальну версію і що я створю її максимально вдалою.

Коли у вашому розпорядженні повний набір технологій Nike, як ви визначаєте, що варто включати в нові кросівки, а що ні?


Конкретно в цьому проекті я використовував технологію тільки, якщо вона спрощувала взуття. Підошва є прекрасним прикладом. Все взуття має амортизовану межподошву і гумовий низ для більшої міцності. Я подумав, а що якщо об'єднати це? Я знайшов спеціальне з'єднання EVA, м'яке, але володіє підтримкою і в той же час має термін служби як у м'якої гуми. Таким чином, відпала необхідність у гумових прес-формах, а завдяки цільної конструкції - і в окремій розробці підметки.

Який зв'язок між дизайнером і менеджером лінійки продуктів?


Як правило, дизайнер і менеджер лінійки продуктів працюють пліч-о-пліч і шукають баланс між бізнес-запитами і новими концепціями. Оскільки дана модель розроблялася досить довго, великою проблемою для мене став страх, що вона ніколи не побачить світ, якщо менеджер лінійки продуктів не схвалить її. Tung Ho, діючий на той час менеджер лінійки продуктів NSW, і я були в хороших відносинах, тому коли я показав йому нові кросівки, він відразу зрозумів, що тримає в руках щось унікальне. Він вніс кросівки у відповідну лінійку і допоміг мені поліпшити їх дизайн, щоб переконатися в їх ідентичності.

Які ще моделі ви розробили?


Я працюю в Nike тільки два з половиною роки, так що моє порфоліо ще не досить велика, але можу похвалитися такими плодами своєї творчості, як Nike Air Max Lunar, Nike Field Trainer, Nike Trainer Classic, Nike Lunar Пантеон і оновленими Nike Lunar Safari, а також деякими іншими.

Як ви потрапили в Nike?


Я був дизайнером взуття в скейт-індустрії протягом восьми років, і в один прекрасний момент я просто зробив правильний вибір. Я зрозумів, що повинен перемкнутися на щось нове, інакше буду звинувачувати себе до кінця своїх днів. Я побачив оголошення, що в NSW потрібно нова людина, і подумав, що це може виявитися для мене прекрасною можливістю. Думка про розставання з сонцем Південної Каліфорнії була важка, але коли вони попросили мене приєднатися, я відразу відчув як двері, повні можливостей, розкрилися переді мною. Вперше у моїй кар'єрі, я міг робити все, про що тільки міг подумати.

Яке було в той момент, коли ви відчули, що зробили це?


Коли ви подорожуєте по світу і скрізь, де ні з'являєтеся, ви бачите людей в розроблених вами кросівках, це найкращий знак того, що ви робите все правильно. Я вважаю, що мені дуже пощастило бути там, де я знаходжусь сьогодні.

Яку пораду ви б дали починаючим дизайнерам кросівок?


Дві найкращі поради, які я можу дати починаючим дизайнерам кросівок, це дізнатися свій ринок і почати вивчати і розуміти, як проектувати взуття, враховуючи і вартість, і практичність. Ці речі, очевидно, приходять з досвідом, але чим швидше хтось засвоїть цю інформацію, тим швидше їх моделі потраплять на чиїсь ноги.

Чи щось, що б ви хотіли знати до початку своєї кар'єри?


Я думаю, відповідь на це питання перегукується з останнім відповіддю. Коли я вийшов зі школи дизайну я міг малювати ескізи і втілювати свої ідеї на папір протягом усього дня, але не брати до уваги запити ринку і практичний досвід, щоб зв'язати все воєдино. Шкода, що я не приділяв тоді цьому більше уваги, тому що у мене пішло добрих два роки на занурення в роздрібну торгівлю, роботу заводів, торгові наради та виставки, перш ніж я включився в команду.

Ви пам'ятаєте перші кросівки, які купили?


Першими кросівками, пам'ятається, були Airwalk Prototype 540. Якщо ви каталися на роликах, це було взуття, яку ви зобов'язані були мати. Думаю, мій брат і я мало не спали в них в перший же день їх покупки.

Як виглядає ваша особиста колекція?


Чесно кажучи, я ставлюся до всього досить просто, тому у мене зовсім невелика колекція кросівок. Я вважаю за краще дотримуватися акуратних, непідвладних часу дизайнів, іноді я купую взуття тільки тому, що в них є класна ідея, як, наприклад, в Nike Considered Mid і Nike Zoom Haven. Мені цікаво дивитися на старі концепції дизайну і думати про те, як вони могли б лягти на сучасні тенденції.

Оригінал статті можна прочитати тут




Підпиcуйся на MEGASPORT

Отримай знижку 10% на першу покупку*

Відправляючи заявку Ви погоджуєтесь на обробку персональних даних

*Знижку можна використати один раз на новинки, при замовлені на суму від 2500 грн

Оберіть які пропозиції вас цікавлять:

Завантаж додаток і отримай

  • Персональні знижки та акції
  • Зручну навігацію по каталогу
  • Швидкий доступ до кабінету